Pressemeddelelse: Forbrugere er stærkt bekymrede over negative virkninger for GMO'er og pesticider, ifølge New Healthline.com Survey

Undersøgelse Undersøger forbrugernes holdninger og præferencer om fødevaresikkerhed, indkøbsmuligheder, allergier og kostvaner; Fire ud af fem undersøgte ønsker regeringen at gøre mere

San Francisco-18. marts 2015-Healthline.com, en førende kilde til rettidig sundhed information, nyheder og ressourcer, i dag udgivet fund fra en ny undersøgelse1 undersøger forbrugernes holdning til de forskellige fødevarer, de køber og spiser hver dag. Undersøgelsen, som blev gennemført blandt Healthline.com-læserne, gav indblik i nutidens fødevaretrends og vaner, herunder tanker om brug af genetisk modificerede organismer (GMO'er) i fødevarer, fordelene ved økologiske fødevarer, den stigende forekomst af fødevareallergier og beslutningerne bag nogle af nutidens mest populære kostvaner. Nøgleundersøgelsesresultater omfatter:

• Forbrugerne viser stor bekymring over genetisk fremstillede fødevarer og ønsker at se mere handling fra den amerikanske regering om fødevaresikkerhed. Et overvældende flertal af respondenterne - mere end 80 procent - beskæftiger sig med sundhedsvirkningerne af fødevarer, der indeholder GMO'er, syntetiske pesticider, kemiske tilsætningsstoffer eller kemiske gødninger. Omkring 85 procent mener, at den amerikanske regering burde foretage mere test på sundhedsvirkningen af ​​GMO'er og pesticider i fødevarer, mens 82 procent støtter et regeringsmandat for alle fødevarer, der skal mærkes, når de er GMO-fri. Desuden ville to tredjedele af de adspurgte ikke bevidst købe mælk fra køer, der har fået syntetiske hormoner.
  • På trods af de øgede omkostninger ved økologisk mad foretrækker mange forbrugere at købe organiske stoffer, især til børn. Fireogfyrre procent af forbrugerne siger at mindst halvdelen af ​​dagligvarer, de køber, er økologiske, selvom mere end 70 procent af disse kunder rapporterer, at deres købmandsregninger er steget siden regelmæssigt at købe organiske produkter. Næsten en tredjedel har købt eller kun købt økologisk mad til børnene i familien. 62 procent siger, at de gør det af sundhedsmæssige årsager. Dette kan betyde at skulle shoppe hos mere end en købmand for at finde den rigtige mad, som de fleste forbrugere synes villige til at gøre. Otteoghalvfjerds procent af respondenterne besøger typisk to eller flere købmandsforretninger hver måned, herunder dagligvarekæder (88 procent), engrosklubber (28 procent), specialbutikker (21 procent), lokale landmænds markeder eller slagtere (19 procent) og stormagasiner (18 procent).
  • Fødevareallergier og kostvaner bliver en livsstil for mange forbrugere. Mere end en tredjedel af husholdningerne (37 procent) beskæftiger sig i dag med en fødevareallergi eller fødefølsomhed med mejeri, nødder og gluten øverst på listen. Desuden er 35 procent af forbrugerne i øjeblikket på en særlig kost, der eliminerer bestemte fødevaregrupper, hvoraf mere end halvdelen (53 procent) siger, at de gør det af medicinske årsager. De mest almindelige kostvaner er glutenfri (38 procent), paleo (36 procent) og mælkefri (35 procent). Fødevarerelaterede sygdomme har for nylig været i fokus - og mere end halvdelen af ​​forbrugerne mener, at fødevarerelaterede sygdomme er overhypet i medierne (51 procent), og at tilstande som celiac sygdom og glutenfølsomhed er overskrevet af læger . Undersøgelsen viste især, at ca. halvdelen af ​​dem, der er på glutenfri kostvaner, ikke er blevet officielt diagnosticeret med en glutenfølsomhed eller kølsygdom.

"De typer fødevarer, som vi sætter i vores kroppe hver dag, udgør en vigtig del af vores sundhed og trivsel," sagde David Kopp, EVP og direktør for mediekoncernen på Healthline. "Healthline.com's undersøgelsesresultater viser, at amerikanske forbrugere virkelig er opmærksomme på de forskellige fødevareindstillinger, der er tilgængelige for dem selv eller for deres familier. Kosttendenser som glutenfri diæt eller den nyere paleo-diæt har hentet en del opmærksomhed, men det vil vare tid, før forskerne virkelig forstår de langsigtede og langsigtede sundhedsvirkninger af disse kostvaner, genetisk modificerede fødevarer og økologiske fødevarer. "For yderligere undersøgelsesresultater og et infografisk illustrerende datahøjde, besøg //www.healthline.com/health-news/healthline-survey-gmos-pesticide-031815. Om Healthline Healthline tilbyder intelligente sundhedsinformationer og teknologiløsninger, der hjælper sundhedsorganisationer og dagligdags mennesker med at træffe mere velinformerede sundhedsmæssige beslutninger, forbedre resultaterne og reducere omkostningerne. Drevet af verdens største lægeinformationsplatform, Healthlines Health Data Solutions, Health Engagement Solutions og Health Marketing Solutions udnytter avanceret koncept-kortlægningsteknologi til at levere præcise og brugbare indsigter. Derudover leverer selskabets forbrugerwebsted, Healthline.com, relevante, rettidige sundhedsoplysninger, nyheder og ressourcer til at hjælpe forbrugerne med at forvalte deres helbred. Healthline bruges i øjeblikket af mere end 25 millioner forbrugere pr. Måned og nogle af sundhedsvæsenets største mærker, herunder AARP, Aetna, UnitedHealth Group, Microsoft, IBM, GE og Elsevier. For mere information, besøg corp.healthline.com og www.healthline.com, eller følg @HealthlineCorp og @Healthline på Twitter. 1Undersøgelsen blev gennemført blandt 1.955 Healthline.com-læsere i december 26, 2014-4 februar 2015. Statistisk signifikans er 95% ± 5%.